Algemene Voorwaarden Salon Siezo

  • 1. Algemeen
    Deze voorwaarden gelden voor iedere aanbieding, behandeling en transactie tussen Salon Siezo en een cliënt waarop Salon Siezo deze voorwaarden van toepassing heeft verklaard, voor zover van deze voorwaarden niet door partijen uitdrukkelijk en schriftelijk is afgeweken.
  • 2. Inspanningen Salon Siezo
    Salon Siezo zal de behandelingen naar beste inzicht en vermogen en overeenkomstig de eisen van goed vakmanschap uitvoeren en op grond van de op dat moment bekende stand der wetenschap. Salon Siezo zal zoveel als redelijkerwijs mogelijk is de cliënt inlichten over financiële consequenties van de wijziging of aanvulling van de behandeling.
  • 3. Afspraken
    De cliënt moet verhindering voor een afspraak zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk 24 uur voorafgaande aan de afspraak aan Salon Siezo melden. Indien de cliënt deze verplichting niet of niet tijdig nakomt, mag Salon Siezo 50% van het honorarium voor de afgesproken behandeling aan de cliënt berekenen. Indien de cliënt meer dan vijf minuten later dan de afgesproken tijd in de salon komt, mag Salon Siezo de verloren tijd inkorten op de behandeling en toch het gehele afgesproken honorarium berekenen. Bij meer dan vijftien minuten later dan de afgesproken tijd in de salon aan komen kan Salon Siezo de afspraak annuleren en het gehele afgesproken honorarium berekenen. Salon Siezo moet verhindering voor een afspraak zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk 24 uur voorafgaande aan de afspraak aan de cliënt melden.
  • 4. Betaling
    Salon Siezo vermeldt alle prijzen van behandelingen en producten zichtbaar in de salon en op de website. De gemelde prijzen zijn inclusief BTW. Aanbiedingen in advertenties zijn geldig in de aangegeven looptijd en/of zolang de voorraad strekt. De cliënt dient direct na afloop van de behandeling de betaling van de behandeling en eventuele producten te voldoen.
  • 5. Persoonsgegevens & privacy
    De cliënt voorziet Salon Siezo vóór de eerste behandeling van alle gegevens, waarvan de kapster, nagelstyliste of schoonheidsspecialiste aangeeft dat deze noodzakelijk zijn of waarvan de cliënt redelijkerwijs behoort te begrijpen dat deze noodzakelijk zijn voor het zorgvuldig uitvoeren van de behandelingen. Salon Siezo neemt de persoonlijke gegevens van de cliënt op in een geautomatiseerd systeem en/of op een klantenkaart. Salon Siezo behandelt de vertrouwelijke gegevens van de cliënt volgens de richtlijnen in de Wet Bescherming Persoonsgegevens.
  • 6. Geheimhouding
    Alle medewerkers van Salon Siezo zijn verplicht tot geheimhouding van alle vertrouwelijke informatie die de cliënt heeft medegedeeld tijdens de behandeling. Informatie geldt als vertrouwelijk als dit door de cliënt is meegedeeld of als dit voortvloeit uit de aard van de informatie. De geheimhouding vervalt indien, op grond van een wettelijke bepaling of een rechterlijke uitspraak, Salon Siezo verplicht is de vertrouwelijke informatie aan derden te verstrekken.
  • 7. Aansprakelijkheid
    Salon Siezo is niet aansprakelijk voor schade, van welke aard ook, ontstaan doordat de kapster, nagelstyliste of schoonheidsspecialiste zijn uitgegaan van door de cliënt verstrekte onjuiste en/of onvolledige informatie over relevante lichamelijke aandoeningen, medicijngebruik, werkzaamheden of vrijetijdsbesteding. Salon Siezo is niet aansprakelijk voor verlies, diefstal of beschadiging van persoonlijke eigendommen die de cliënt heeft meegenomen naar de salon.
  • 8. Garantie
    Salon Siezo geeft de cliënt één week (7 dagen) garantie op de behandeling en de producten. Deze garantie vervalt indien:
    – De cliënt andere producten dan de door de kapster, nagelstyliste of schoonheidsspecialiste geadviseerde producten heeft gebruikt
    – De cliënt de adviezen voor thuisverzorging niet heeft opgevolgd.
    – De cliënt het advies om medische hulp te zoeken niet binnen vijf werkdagen heeft opgevolgd.
    – De cliënt de producten niet volgens de gebruiksaanwijzing heeft gebruikt.
  • 9. Beschadiging & diefstal
    Salon Siezo heeft het recht van de cliënt een schadevergoeding te eisen indien de cliënt meubilair, apparatuur of producten beschadigt. Salon Siezo meldt diefstal altijd bij de politie.
  • 10. Klachten
    Indien de cliënt een klacht heeft over de behandeling of een product, moet deze zo spoedig mogelijk, doch binnen vijf werkdagen na ontdekking schriftelijk gemeld worden aan de specialiste bij Salon Siezo. De behandelende specialiste moet de klager binnen vijf werkdagen adequaat antwoord geven. Indien een klacht gegrond is, zal de specialiste van Salon Siezo de behandeling opnieuw verrichten zoals overeengekomen, tenzij dit inmiddels voor de cliënt aantoonbaar zinloos is geworden en de cliënt dit schriftelijk kenbaar maakt. Indien de specialiste van salon Siezo en klager niet tot overeenstemming kunnen komen, kan de klager het geschil voorleggen aan de wetgever of mediator.
  • 11. Behoorlijk gedrag
    De cliënt behoort zich in de salon behoorlijk te gedragen volgens algemeen aanvaarde normen. Indien de cliënt na herhaaldelijke waarschuwingen onbehoorlijk gedrag blijft vertonen, hebben alle medewerkers van Salon Siezo het recht de cliënt de toegang tot de salon te weigeren onder opgaaf van redenen.
  • 12. Recht
    Op elke overeenkomst tussen Salon Siezo en de cliënt is het Nederlands recht van toepassing. Ingeval van uitleg van de inhoud en strekking van deze algemene voorwaarden, is de Nederlandse tekst daarvan steeds bepalend. Van toepassing is steeds de laatst gedeponeerde versie c.q. de versie zoals die gold ten tijde van het tot stand komen van de overeenkomst.